Saturday, July 25, 2009

Muram lah

aduhai kenapa hari ini nampak muram payau2 sangat.. bukannya apa muram tu sebab tengok muka player2 bola zaqziq hari ni termasuklah aku. kami kalah 1-0 dengan Pahang perlawanan pertama peringkat kumpulan, herm negeri aku tu.. dah takda rezeki menang, kalah kita terima dengan redha. adat perlawanan biasalah tu ada menang ada kalah kan. tapi aku tak kecewa sangat pun sebabnyer aku main bola sambil jual air jagung haha.. kalah tapi duit masyuk^^ happy seminit . boleh la simpan sikit2 untuk "keluarga masa depan" ha terubat la sedikit rasa kekalahan tu. Untuk pengetahuan kejohanan bola sepak Piala Malaysia sedang berlangsung di zaqziq bermula 25 hingga 30 Julai melibatkan badan kebajikan anak negeri di Mesir dan dewan perwakilan.
aku tak nafikan player2 zaqziq memang kemas bermain bola dan aku puji kesungguhan diorang. gandingan pelajar perubatan dan al-azhar memang mantap cuma mungkin ada sedikit gemuruh dalam perlawanan pertama ni. Masih ada baki 2 perlawanan lagi, kita akan tengok esok pula macam mana. InsyaAllah Zaqziq menang!!!!



p/s : mesti mak aku banga aku jual air jagung

AaaAAAaaiiir jaAAAAAaaaAAaGGGgung.. aIr JAguNgGGgGg... hehe..

Thursday, July 9, 2009

Misi bulan Jun??

Antara misi yang telah dilaksanakan sepanjang bulan Jun lepas.
maklumlah cuti kuliah sudah bermula, mari turun padang untuk melepaskan tekanan hehe..
apa? memasak? ahai lemah gemalai...
pertandingan ni bersempena hari keluarga anak pahang 25 Jun yang lalu.
apa lagik, tunjukkan skill memasakla pada akhawat pahang aha..aha..

Pihak juri tak tanye pun apa kami masak. diorang tanye kenapa topi chef sedemikian rupa?
jawapannya : kami tukang masak diraja.

bahan yang diberi adalah ayam dan yogurt sahaja .. yang lain sedia sendiri dari bahan mentah semata2. cuak jugak dibuatnye..peserta sentiasa dibawah pantauan juri.
(kicap, kiub megi,ajinamoto smua dlm poket tggu line clear jerk hik3)

Kelihatan Ust Cerak sedang menjampi ladanya agar pihak juri tertarik dan memberi markah lebih..
Ini pula kumpulan orang lama dari zaman kesultanan melayu melaka.
asalnya mereka bekerja sebagai pesawah di kampung dan telah berhijrah ke bandar sebagai chef kantin skolah.

Masa yang ditunggu-tunggu telah pun tiba. Juri akan mengumumkan pemenang.
masa ni paling berdebar sekali macam citer kat reality tv tu..hell's kitchen. tapi tetap kontrol..

keputusannya penulis blog ini KALAH daaa..haha.. carik ler sendri..kecewa nk taip nieh..=(

Recent Posts