Thursday, September 23, 2010

Detik hari-hari terakhirku di Mesir 1

alhamdulillah ..yes!
hari ni semua sudut kepala otak sudah menjadi ringan ..dan hati kacak ini mula tenang bagai air di tepi kali sungai di kampungku durian sebatang Raub.
sebab da abes imtihan la..aiish tanye lagik. harap2 la natijah keluar nanti insyaAllah lulus dengan cemerlang.

apa yang sedang dan akan dibuat hari ini adalah basuh baju dan kemas2 apa yang patut kat bilik tu. sudah kelihatan macam bilik org bujang gayanya. dah masalahnya memang bujang apalah kau ni merepek yang bukan2 der.

ketika posting ini dibuat berkumandang pulak lagu dendang perantau di radio internet ni. nyanyian alahyarham p ramlee..memang sebulan betul malaysia ni raya.. oh sedihnye jiwa murni ini sebab tidak berkesempatan beraya dengan keluarga tercinta. baju raya, kasut raya pun bayangan saja.. hanya sempat beli baju dalam jer warna putih jadila..menggantikan baju lama yang jadi kaen buruk kat dapur tu ha..hermm skoda je.. baek dimanfaatkan duit tu beli kitab sebab ku mengerti dan tahu bukan beraya sangat pun kat sini.

walaubagaimanapun 1 syawal lalu, sebaik saja selesai solat sunat hari raya di Mukhottom kaherah aku dengan rakanku terus serbu rumah terbuka malaysia untuk membelasah satay free di sana. dengan kesabaran dan tawaduk menjamah satay ade dekat 30 batang aku telan..mmg buruk tol perangai haritu..hik hik

ok stop cite pasal raye. sekarang mari beramal puasa sunat pulak . Pagi esok jumaat, bertolak ke kaherah dan akan menyambung semula pengajian sanad Al-quran aku yg tawaquf sebelum ni. kemudian ade mesyuarat lepastu nak tengok muka adik2 pelajar baru yang smpai ke mesir..muka dorang mesti cuak tambah pulak sedih berpisah dgn kuarga tercinta..boleh jugak nak merasa kueh2 raya yg dorang bawak dari malaysia.(ni point utama).

weh.. kume nak mengjemor kaen lerh.. babai

Recent Posts