Monday, April 30, 2007

2 musuh itu..

Bismillah...

2 Musuh itu..
Tidak kelihatan
Siapa yang beriman
Pasti kan ketahuan

2 Musuh itu..
Sering bergandingan
Siapa tak tertahan
Pasti kan tumbang

2 Musuh itu..
Satu dalam diri
Kehendak kuat bertalu
Itulah dia NAFSU

2 Musuh itu..
Satu unsur luaran
Selalu datang menyerbu
Itulah dia SYAITAN.

kalam Allah berbunyi: "Dan aku tidak membebaskan diriku (dari kesalahan), karena sesungguhnya nafsu itu selalu menyuruh kepada kejahatan, kecuali nafsu yang diberi rahmat oleh Tuhanku. Sesungguhnya Tuhanku Maha Pengampun lagi Maha Penyanyang" [Yusuf : 53]

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ

Maksudnya : "Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhan, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu" [al-Baqarah : 208]

Terkadang kita tidak perasan
Bahawa Allah telah beri pengajaran
Kita sering bermusuhan sesama Islam
Kerana dua musuh ini tiada dalam kawalan
Fikir-fikirkan..renung renungkan..
Adakah 2 musuh ini terlebih dahulu sudah kita hadapi dengan sebaiknya
sebelum kita berhadapan dengan musuh yang pelbagai di luar sana??
BAGAIMANA??

SUCI HATI DAN MUJAHDATUN NAFSI
SUCI HATI DENGAN ISTIGHFAR
LEMBUT HATI DENGAN SELAWAT
PERKUKUH DIRI DENGAN LA ILAHA ILLLAH

Sunday, April 29, 2007

cedera..

tanggal 29 haribulan 4 tepat jam 11.56 p.m dan 16 saat, ana menerima satu tamparan hebat dari seseorang uwaaa.. sakit...sgguh... btul lah "tak smua yang kita kejar itu akan dapat". hehe...padan muker.. sekian trima kasih..

Thursday, April 19, 2007

study

tup tap tup tap masuk bln rabiul akhir da... cpt btul mser berlalu huuu.. imtihan pun da dekat.. ilmu rse cam sikit jer lagi ni.. mcm2 nak kne study.. imtihan yg kne repeat lg laa dekatnyer hehe kantoi laa plak kne repeat paper huhu anak sapa laa nie.. xpe lerr... janji thn nih target pencapaian lebih baek dr thn lepas dgar tu smuaa!! kiter sentiasa sibuk!! sibuk dan sibuuuuk slalu haha.. wat sahabat2 yg nak pekse gak tuu study laa byk2. doa byk2... dan istiqamah laa mengulang quran hehe.. ok pegi study cepat!! sibukk nih.. sibuk..

Recent Posts