Monday, November 17, 2008

Baqi' Al gharqad

Ini adalah perkuburan Baqi' di mana sebuah pemakaman di Madinah. Tak jauh pun.. sebelah dengan masjid Nabawi tu jer. Baqi' ni terdapat lebih dari 10 ribu sahabat, isteri dan anak-anak Nabi SAW, serta tabi'in dan para pengikutnya dikuburkan di situ. Aku tak sempat nak masuk hari tu.. sebab dekat dengan zuhur pintu dah tutup. Kalau kawan-kawan nak masuk kena datang awal-awal lepas subuh la yer. Menziarahi makam-makam ulama adalah sunnah. Lebih-lebih lagi makam para auliya`.Rasulullah juga pernah memintakan ampun bagi penghuni Baqi' . ha, jangan jadi macam puak-puak yang mengharamkan bertawassul tu plak =)


No comments:

Post a Comment

Recent Posts