Saturday, September 9, 2006

HafLah

alfun mabruk kepada ust.Mizi dgn zaujah beliau ustazah Masliza..selamat pengantin baru...

Assalamualaikum pembuka bicara…

Firstly, ari ni aku x berape sihat..haaaaashhhiiiuummmm…!!!!! srrreeet… hah.. dgar tak aku terbesin td? Huhu.. ermm..seminggu nih aku keje truk gak ulang alik dari zaqziq ke kaherah angkat tuh angkat nih..tlong kengkawan aku pindah umah dan angkat barang BKMIP di sana. Setel angkat barang aku balik zaqziq terus sbb kne panggil mesyuarat.. peeerkhh rase cam org penting jeer skang huh. Mesyuarat pasal majlis walimah ust Tarmizi dan zuajah beliau ustazah Masliza. Kire senior2 aku laa nih.

Abis mesyuarat aku turun kaherah balik esoknya..utk tolong penyedaian makanan dan jamuan dlm majlis Mesyuarat Agung Tahunan Pahang (MAT) di Asyir. mmg tak terurus langsung pemakanan aku selama seminggu nih..makan asal sempat jer..kekadang tu de gak mikir ader zaujah best gak kan? Leh laa.. sedia mkn2 aper ker.. Eheh… gatai ang niih!!!!
Mesyuarat MAT tu dua hari jer.. 4 haribulan utk hewi dan 5 haribulan utk buang undi bg melantik YDP dan exco baru bg sesi 06/07 .

Aku x sempat join msyuarat tuh smpai abis sbb ptg tu aku kne balik zaqziq secepat mungkin..aaaarhhg bosan tol duk dalam tramco..nasib laa topek ader skali ikut aku balik ari tuh ader gak laa nak borak2 tuu… borak? Borak apekebendenyeer…. Dia bahan tido spanjang perjalanan tuh !!! eeeeee…sabo jer la.. wehh pssst..pssst. tapikan ader awek arab duk dpan aku hari tuh. cun memang cuuuuuun…huhu..

Karooik..kroiik kiuuk..kiuuk kedek.kedek.. kuuuurrrr..kuuuur.. haaa…dgar tak bunyik aper tuh? tuu bunyik perut aku laa.. hehe.. btul aku ckp mmg lapo tul aku hari tuh.. tringat ayam kicap dan udang goreng berlada mak aku masak dulu… isk..isk.. sedey tol..
Pukul 6 lebey aku smpai ker Mauqif Mansoura di zaqziq tu laa nm kampung tempat aku menetap skang. Kire2 klu nak p mansoura tu amik masa 2 jam lagi dari sini. Abis solat maghrib aku bersiap utk p umah ust mayan pengerusi DPM Zaqziq tuk mesyuarat bg persediaan terakhir sblom majlis tu. Lebey kurang sejam jer..pastu tlong wat bena tuk pelamin majlis tu nanti..maen tampal2 kertas syok gak. tapi masuk jer bab menghias n wat rambu ramba tuuh failed trus..! maklom laa smua ikhwah dkat sini.. skoda2 jer laa..ader laa dkat kul 3 pagi aku bru tdo hari tuh. Masyghul…masyghuuuuul….ta`ban awi aku mlm tuh.




Malam 06.09.07

Ha.. sblom aku terlupa majlis yg kitorang buat nih adalah majlis mega iaitu walimatul urus,aqiqah dan haflah najihin iaitu majlis kesyukuran bg meraka yg najah.ini merupakan majlis penutup DPM bg tirai 05/06
Yg bestnyer ader lembu akan ditumbangkan sekor…beso lak tuh.!
Lepas isyak rmai gak student kita turun mlm tuh utk sembelih lembu dan proses melapah-lapahkan daging lembu trsebut.. adees tatabahasa da kureng skang nih..
Kirenya gotong royong abis laa mlm tuu fuyooo mmg sronoook ckap kaaau….haa. Aku dan 2 org member lg lapah bhagian kaki lembu shja ader dkat sejam ishh.ish.. lama tul ! mcm2 aksi ader mlm tuh..dgn pisau tumpulnyer.. kne flying kick dgn lembu..pastu rmai gak menangis potong bawang mlm tuh haha…
Biler smua da siap..dak2 nih balik.. cuma tggal utk memasak jer lpas subuh sok.

Tgh ari 07.09.07

Majlis berjalan dgn lancar tetamu dari kaherah,mansoura,tanta,Damanhur dan iskandariah juga turut hadir..sama ada ikhwah dan akhawat.
Meriah tul hari tu seperti di Malaysia rasanyer. Heermm time tgok ust mizi pkai baju melayu lengkap bersampin bdak2 nih berangan jerk masing2 nak kawen haha..tidak terkecualilah aku..?????...?????..??!!
majlis abis dlm kul 5 ptg…aku bersyukur kerana smua berjalan dgn lancar walaupun ader kelemahan dan kekurangan yg aku nmpak sepanjang majlis berlangsung.

Pagi 08.09.07

Aku demam,sakit tekak,pecah lidah, selsema, hingga laa skang nih..ya Allah ya Rahim…berikanlah nikmat sihat tubuh badan pd hamba mu ini.. amiin..
Wassalam..

No comments:

Post a Comment